Aicinām aizdegt svecīti bojāgājušo piemiņai.

Šodien 2016.gada 21.novembrī aprit trīs gadi kopš Zolitūdē, sabrūkot lielveikalam «Maxima», dzīvību zaudēja 54 cilvēki, bet vairāki desmiti guva smagus ievainojumus.

IMG_20161121_103917

 

Aicinām aizdegt svecīti bojāgājušo piemiņai.

 

Īpaši zaudējuma gadadienās aktualizējās iepriekš pārdzīvotais, prātu pārņem atmiņas par notikušo un sirds sažņaudzas bēdās par dzīvību zaudējušajiem. Bēdas ir process, ar kura palīdzību cilvēks strādā ar zaudējuma sāpēm, pamazām atgūstot zaudēto līdzsvaru savā dzīvē. Pārdzīvojot zaudējumu, bēdas ir nepieciešamība, nevis vājuma izpausme. Caur bēdām cilvēks atrod veidu, kā „sadzīvot” ar zaudējumu, kā tam pielāgoties. Lai arī bēdas pārdzīvo galvenokārt caur skumjām un sērām, tomēr tās ir saistītas arī ar tādām emocijām kā bailes, dusmas, kauns un vainas izjūta. Neatkarīgi no tā, cik daudz laika kopš notikušā ir pagājis ir svarīgi saglabāt un uzturēt mirušo piemiņas tradīcijas.

Zaudējuma sāpju pārvarēšanai var palīdzēt sekojoši ieteikumi:

– Pieņemiet savas sāpes – tas var prasīt daudz laika, taču ir jābūt uzstājīgam.
– Izpaudiet savas jūtas – neslēpiet izmisumu, raudiet, ja gribas; smejieties, ja gribas, bet neignorējiet savas emocionālās vajadzības!
– Sekojiet līdzi savai veselībai – iespēju robežās kārtīgi paēdiet, jo Jūsu ķermenim pēc pārdzīvojumiem ir nepieciešama enerģija. Nedariet pāri sev un apkārtējiem, noniecinot savu veselību.
– Līdzsvarojiet darbu ar atpūtu, bet saglabājiet ierastos rituālus – iknedēļas treniņš vai jebkura cita pierastā nodarbe ļaus Jums vieglāk pieņemt sāpīgās dzīves izmaiņas.
– Esiet pret sevi pacietīgs – Jūsu prātam, ķermenim un dvēselei būs nepieciešams gan laiks, gan piepūle, lai atgūtos pēc pārciestā zaudējuma.
– Dalieties zaudējuma sāpēs ar draugiem – klusējot Jūs liedzat draugiem iespēju Jūs uzklausīt un dalīties Jūsu jūtās, tā Jūs varat sevi pakļaut vēl lielākai atsvešinātībai un vientulībai.
– Var meklēt mierinājumu reliģijā – kaut arī Jūs varat pārmetoši prasīt: ”Kā Dievs varēja to pieļaut?”, sēras ir garīgs meklējums. Reliģija var kļūt par atbalstu sāpju pārvarēšanai.
– Palīdziet citiem – palīdzot citiem cilvēkiem, kuriem arī ir bēdas, Jūs mācāties labāk izturēties pret viņiem, labāk izprast arī savas jūtas. Turklāt tas var sniegt Jums atbalstu un jaunus draugus.
– Pieņemiet lēmumu no jauna sākt dzīvi – šis lēmums var nerealizēties vienā naktī, tomēr turpiniet centienus no jauna adaptēties un atrast savu jauno identitāti.

 

Gan šajā, gan jebkurā citā smagā mirklī  aicinām iedzīvotājus zvanīt uz bezmaksas cietušo atbalsta tālruni 116006 (7:00-22:00), kur iespējams saņemt gan emocionālo, gan informatīvo atbalstu, vai diennakts emocionālā atbalsta tālruni 67222922 (LMT), 27722292 (BITE).